Valahogy nagyon hamisan csengett első olvasatra, hogy miért, annak több oka is van.Talán azért, mert egy olyan multi cég hirdetése, amely nem csak azért kártékony mert multi, s mint ilyen, -a hazai piacot lefedő három külföldi tulajdonú mobilszolgáltató egyike – tehát része van az ország kifosztásában, hanem azért is, mert az emberek kifoszásában közvetlenül is részt vesz. (a percdijak manipulált számlálásában, olyan machinációkban melyekért a fogysztó védelem is elmarasztalta e mobiltársaságokat, továbbá közvetve és közvetlenül aktív részt vállal a végrehajtókkal szövetkezve az árverezésekben is. S mindezt teszi úgy, hogy a fizetni akaró emberekkel szóba sem áll érdemlegesen. A személyes adataikkal visszaél, valamint agresszív reklám kampánnyal támogatja saját mobiltelefon forgalmazását, melyek káros sugárzást bocsájtanak ki - mely különösen a gyermekek számára káros-, és még sorolhatnánk. Vagyis amikor a ragadozó beszél a vegetariánus életmód előnyeiről, az mindig álságos.
Egy újabb NAGY TERV
A HírTV honlapján “Nagy Tervbe vágta a fejszéjét a Pannon (x) címmel” megjelent egy fizetett hirdetés, melyben ezt olvashatjuk:
“A mobilcég idei karácsonyi adománya gyerekek környezettudatosabbá nevelését szolgálja … Az adomány értéke 5 millió forint. .. önkénteseik iskolákba, óvodákba látogatnak el, ahol speciálisan erre a célra kialakított, környezettudatos játékokat játszanak, illetve vidám, játékos formában ismertetik meg a gyerekeket azzal, miért is fontos a környezet védelme.”
Valahogy nagyon hamisan csengett első olvasatra, hogy miért, annak több oka is van.
Talán azért, mert egy olyan multi cég hirdetése, amely nem csak azért kártékony mert multi, s mint ilyen, -a hazai piacot lefedő három külföldi tulajdonú mobilszolgáltató egyike – tehát része van az ország kifosztásában, hanem azért is, mert az emberek kifoszásában közvetlenül is részt vesz. (a percdijak manipulált számlálásában, olyan machinációkban melyekért a fogysztó védelem is elmarasztalta e mobiltársaságokat, továbbá közvetve és közvetlenül aktív részt vállal a végrehajtókkal szövetkezve az árverezésekben is. S mindezt teszi úgy, hogy a fizetni akaró emberekkel szóba sem áll érdemlegesen. A személyes adataikkal visszaél, valamint agresszív reklám kampánnyal támogatja saját mobiltelefon forgalmazását, melyek káros sugárzást bocsájtanak ki - mely különösen a gyermekek számára káros-, és még sorolhatnánk, - lásd melléklet.)
Vagyis amikor a ragadozó beszél a vegetariánus életmód előnyeiről, az mindig álságos.
Talán azért is hamisan cseng e reklám, mert már megint a legkiszolgáltatobbak, a kicsi gyerekek kerültek a célkeresztbe. Azt gyanítjuk, hogy a játék és oktatás folyamán, ezek a kedves önkéntes aktivisták, a Pannon reklámhordozó is lesznek egyúttal. Ahogy írják:
„Mindannyian tudatában vagyunk annak, hogy a gyerekek nevelése kulcsfontosságú a jövő szempontjából. A Nagy Terv olyan lelkes fiatalokból áll, akik őszinte érdeklődéssel, teljes szívvel állnak a környezeti fenntarthatóság ügye mellett és ennek érdekében járulnak hozzá a következő generációk fejlődéséhez, …"
Azonban a mobil telefonok, és az erőteljesen sulykolt állandó telefonozás környezetet- és embert károsító hatásait jótékony lepel borítja. Ej-ej! Micsoda Janus arcúság!
Gyanakvásunkat csak fokozzák a következők:
"A támogatásból 2010 során a Nagy Terv segítői heti gyakorisággal ellátogatnak egy-egy, pályázat útján kiválasztott középiskolába, ahol az iskola diákjaiból és felügyelő tanáraiból álló csapatot megismertetik a Nagy Terv módszereivel, a csapatok pedig kötelezettséget vállalnak arra, hogy a megszerzett tudást továbbadják a környezetükben található általános iskoláknak, óvodáknak, népszerűsítve a környezettudatos gondolkodásmódot. A Pannon az anyagi támogatáson túl a Kurt Lewin Alapítvány segítségével folyamatosan a Nagy Terv mellett áll majd, és segíti őket abban, hogy önkéntes szerveződésből profi civil szervezetté válhassanak."
Ki volt Kurt Lewin a pszichológus? Az életrajzát ugyan nem találtuk, de néhány összefüggést, és adalékot igen. (alább a mellékletben olvaható.)
Azt hogy mennyire hatékonyan fogja szolgálni ez az 5 millió forint a környezettudatos gondolkodásmódot, nem tudhatjuk, azt viszont igen, hogy a Pannonnak és a Kurt Lewin alapítványnak szinte ingyen reklám! A Kurt Lewin alapítvány és tanai népszerűsítése, melyet a Pannon anyagi támogatásával e módon is terjesztenek majd a legifjabbak között, bizonyára rendkívül hasznos lesz, de vajon kinek és mire?
• A tisztességtelen befolyásolás tilalma nemcsak a reklámok tartalmára vonatkozhat, de minden közlésre, amit a szolgáltató a döntéshozatalt megelôzôen, a döntést befolyásoló céllal el a fogyasztókhoz. Ezek közé tartozhatnak az adott vállalkozás Általános Szerzôdési Feltételei, üzletszabályzata, hirdetménye, díjszabása, szerzôdési formanyomtatványai, fogyasztóknak szóló levelei vagy ügyintézôi által adott tájékoztatásainak tartalma is.
• Az egyébként valós adatokat tartalmazó és elônyös tulajdonságokat kiemelô tájékoztatás is lehet félrevezetô, ha lényeges adatokat nem közöl.
• A tájékoztatásnak az akció/közzététel teljes ideje alatt igaznak és pontosnak kell lennie.
• A vállalkozás nem indulhat ki abból, hogy a fogyasztók ellenôrizzék a tájékoztatásban foglaltakat. Különösen igaz ez például a pénzügyi szolgáltatásra irányuló szerzôdéseknél, ahol a felek közötti kölcsönös bizalomnak kiemelkedô szerepe van a termék sajátosságai következtében.
• A GVH a magatartás befolyásolóképességét a fogyasztók befogadási szintjéhez méri, azt vizsgálja, hogy az adott fogyasztó(i kör) számára megtévesztô lehetett-e az adott tájékoztatás. E körülményeket a GVH esetrôl-esetre vizsgálja.
http://www.jogiforum.hu/hirek/15608Nem sokkal korábban, 2007. január 23-án a GVH ugyancsak a fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztalt egy másik mobilszolgáltatót is. A Pannon GSM Távközlési Zrt.-nek 40 millió forint bírságot kellett fizetnie, mert 2006 májusában jogsértő módon reklámozta a djuice kártyás+ tarifacsomagját. A vállalkozás hirdetéseiben az „Akár 17 Ft/perc”, a „+havi 20 SMS ajándékba”, illetve a „+ havi 20 ingyen SMS” kijelentéseket használta, de a vizsgálat során bebizonyosodott, hogy egyik állítás sem felel meg a valóságnak. Az egy perc időtartamú telefonálás többe kerül a fogyasztónak 17 forintnál és ajándékba/ingyen sem kap SMS-küldési lehetőséget. A 17 forintos percdíj és a 20 sms különdíj nélkül való elküldése csak akkor lehetséges, ha a fogyasztó a 490 forintos havi díjat megfizeti. (Vj-120/2006)
A Pannon GSM Távközlési Zrt. – hasonlóan a két másik szolgáltatóhoz – visszaesőnek számít, hiszen rövid időn belül két másik ügye is a GVH elé került. 2006 novemberében például 16 millió forint bírságot kapott a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt. Egyes, 2006 január közepe és március közepe között tartott akciója reklámozása során ugyanis elhallgatta, hogy a fogyasztó új számlás előfizetés vásárlásakor csak két éves hűségnyilatkozat megtétele esetén vehet részt az adatkártyát 0 forintért kínáló akcióban. (Vj-89/2006)
Tavaly december végén ismét a fogyasztók megtévesztése miatt kellett hét millió forint bírságot fizetnie a Pannon GSM-nek. A társaság 2006. júliusa és augusztusa között sugárzott hirdetéseiben a hétvégéken ingyen wap-használatot ígért, de a vizsgálat során kiderült, hogy az akciós termék ingyenes használata korlátozott, csak 10 MB-ig érvényes. (Vj-123/2006)
A kiszabott bírságok a következők voltak: 2004-től-2007.03 hóig millió Ft-ban
“… hiszen nincs olyan jogszabályi előírás, korlátozás vagy határérték, ami a mobilokra vonatkozna. A szóvivő szerint az efféle állásfoglalást elsősorban uniós szinten kellene szabályozni - feltéve, hogy eldől, mire károsak, illetve, hogy egyáltalán károsak-e bármire igazoltan ezek a telefonok. A hangsúly az igazoltan szón van, mert ez lenne az alapja minden további intézkedésnek. -Még az Önszabályozó Reklámtestület fellépésének is - szögezi le Fazekas Ildikó főtitkár -, hozzátéve: nem tud arról, hogy a mobilszolgáltatók kifejezetten a gyerekeket célozták volna meg valaha. Volt egy korábbi díjcsomag az egyik társaságnál, amelyik hangsúlyozottan fiataloknak szólt, de akkor még szó sem volt arról, hogy a mobilozás károsan hatna a gyerekek fejlődésére….”
A Kurt Lewin Alapítvány egy független, magyar, közhasznú civil szervezet, mely 1995. február 16-án alakult. Partnereikkel való szoros együttműködésben hozzá kívánnak járulni a demokratikus társadalom megerősödéséhez, azon belül is a tolerancia növeléséhez és a sztereotípiákon alapuló gondolkodás visszaszorításához. A társadalmi párbeszéd kialakulását, a tolerancia növelését és az aktív állampolgári részvételhez szükséges ismeretek, illetve készségek terjesztését tartja legfőbb céljának.
Céljaik
* növelni a társadalmi és állampolgári ismeretekhez való hozzájutás esélyét
* megelőzni a társadalmi együttélés során kialakuló csoportközi konfliktusok elmérgesedését
* növelni az állampolgárok társadalmi aktivitását.
Tíz, családon kívül nevelkedő gyermekek fejlesztésére irányuló civil kezdeményezés részesül a Raiffeisen Közösen program keretében a Bank 25 millió forintos támogatásában. A Kurt Lewin Alapítvány szakmai partnerségével...
A Soros Alapítvány eddigi huszonkét éves fennállása alatt jelentős mértékben hozzájárult a magyar társadalom demokratizálódásához, az Európai Unióban elengedhetetlen pályázati kultúra elsajátításhoz és nem utolsósorban a leszakadt társadalmi rétegek felzárkóztatásához.
A KurtLewin Alapítvány 2007 tavaszán kapott megbízást a Soros Alapítványtól, hogy végezzen kutatást, és mindenki számára elérhető, közérthető és élvezetes formában mutassa be az alapítvány magyarországi, a romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységét. A feladat óriási volt: százával álltak a papíroktól, archivált dokumentumoktól roskadozó ládák a könyvtár különtermében, valamint az is hamar kiderült, hogy minél több szakemberrel vagy a kutatásban bármilyen formában érintett személlyel vesszük föl a kapcsolatot, a kör egyre csak bővül.